Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky pro zákazníky Bomstal
Vážený Zákazníku,
děkujeme za váš zájem o naše výrobky a doporučujeme vám, abyste si přečetli naše všeobecné obchodní podmínky pro prodej produktů.
Formulace těchto všeobecných podmínek prodeje (dále jen „VOP“) znamená stanovení všeobecných podmínek, za kterých bude probíhat zadávání objednávek našich produktů, uzavírání a plnění kupních smluv uzavřených mezi námi a vámi, včetně zadání objednávky a uzavření kupní smlouvy, která je předmětem našich smluv, a případných následných objednávek a kupních smluv podle vašich požadavků. Účelem VOP je rovněž plnění informačních povinností vůči spotřebitelům v souladu se zákonem o právech spotřebitelů.
Tyto VOP, pokud se rozhodnete s námi spolupracovat, upravují zejména pravidla, na kterých bude probíhat zadání a přijetí objednávky a uzavření a vypořádání kupní smlouvy, včetně naší odpovědnosti. Tyto VOP se použijí v případě, že mezi námi nejsou sjednány jiné podmínky.
Seznamte se s našimi VOP.
1. O nás
- Prodávající je Stanisław Bąbel provozující podnikatelskou činnost pod obchodní firmou STANISŁAW BĄBEL FPUH BOMSTAL, zapsanou v Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti Polské republiky vedené ministrem příslušným pro hospodářství, s adresou místa podnikání a korespondenční adresou: Szczyrzyc 64, 34-623 Jodłownik, DIČ 7371008241, IČO 490683870, e-mailová adresa: kontakt@bomstal.pl, telefonní číslo: 48785186968 (dále jen „Prodávající“)
- Kontaktní údaje:
- korespondenční adresa: Szczyrzyc 64, 34-623 Jodłownik;
- e-mailová adresa: kontakt@bomstal.pl;
- kontaktní telefonní číslo: +48785186968.
2. Podání objednávky, uzavření kupní smlouvy
- Vážíme si transparentnosti, proto je standardní postup pro navázání vztahu mezi vámi a námi následující:
- 1) Podáte objednávku na produkty a/nebo služby, které si přejete zakoupit.
- 2) Na základě objednávky pro vás připravíme nabídku na míru a předložíme vám ji ke schválení
- 3) Pokud nabídku přijmete, je uzavřena kupní smlouva.
- 4) V případě dodatečných ujednání je smlouva uzavřena, jakmile se dohodneme na věcech, které jsou předmětem smlouvy.
- Cena produktu uvedená v naší nabídce na základě vaší objednávky nebo uvedená během našich jednání (pokud jsou prováděna) je uvedena v PLN a zahrnuje daně. O celkové ceně včetně daní v rámci kupní smlouvy, jakož i o nákladech na dopravu (včetně přepravních, dodacích a poštovních poplatků) a dalších nákladech, a pokud výši těchto poplatků nelze určit – o povinnosti je uhradit, budete informováni v naší nabídce nebo při našem jednání – vždy před uzavřením kupní smlouvy (tj. před tím, než vyjádříte vůli být smlouvou vázáni).
- Zahájení spolupráce, včetně podání objednávky z vaší strany, uzavření kupní smlouvy a jejích případných změn, může probíhat v souladu s platnými předpisy: osobně v našem sídle, písemně, elektronickou poštou (e-mailem), telefonicky nebo faxem.
- Objednávka by měla obsahovat alespoň: vaše jméno a příjmení (v případě podnikatelů – úplný název vaší společnosti a DIČ), adresu, kontaktní telefonní číslo a údaje o smlouvě: produkt (produkty), množství produktů, dodací adresu, pokud se liší od adresy objednatele. Pokud některé údaje chybí, požádáme vás o jejich doplnění.
- Bez ohledu na způsob navázání spolupráce je kupní smlouva vždy uzavřena v souladu s obecně platnými předpisy, zejména občanským zákoníkem a zákonem o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014. - v případě nabídkového režimu v důsledku přijetí nabídky druhou stranou, a pokud jednáme (sjednáváme) za účelem uzavření smlouvy, kdy dojdeme
- k dohodě o všech jejích ustanoveních, která byla předmětem jednání (sjednávání). Zaznamenaní, zajištění a zpřístupnění obsahu uzavřené kupní smlouvy se uskuteční doručením těchto VOP před uzavřením kupní smlouvy a dokladu o koupi. Kromě toho může být obsah kupní smlouvy v závislosti na způsobu navázání spolupráce zaznamenán, zajištěn a zpřístupněn i jinými způsoby (např. zasláním e-mailu nebo písemným záznamem smlouvy).
3. Předmět smlouvy
- Snažíme se co nejvíce přizpůsobit vašim potřebám a očekáváním, proto s vámi vždy individuálně dohodneme předmět kupní smlouvy.
- Předmět předmětné smlouvy a její konkrétní podmínky jsou stanoveny vždy před uzavřením smlouvy (např. v nabídce nebo v průběhu dohody vždy před tím, než vyjádříte vůli být smlouvou vázáni). V ostatních případech platí tyto VOP.
4. Kontakt s námi
- Základní formou komunikace s vámi na dálku je elektronická pošta (e-mail) a telefon, prostřednictvím kterých si s námi vyměňujete informace týkající se kupní smlouvy. Můžete se na nás obrátit také písemně nebo osobně. Naše kontaktní údaje najdete v zápatí a na začátku VOP.
5. Způsob a termín platby
- Způsob a termín platby je s vámi dohodnut vždy před uzavřením kupní smlouvy. Níže jsou uvedeny standardní platební metody a podmínky, které jsou k dispozici v případě, že mezi námi neexistují jiná ujednání.
- Poskytujeme následující platební metody:
- Platba bankovním převodem na bankovní účet Prodávajícího.
- Platba v hotovosti na dobírku.
- Platba v hotovosti při osobním předání.
- Platba v hotovosti při objednání.
- Nakup na splátky – platba se provádí zcela nebo částečně z úvěrových prostředků poskytnutých společností SANTANDER CONSUMER BANK S.A. se sídlem ve Vratislavi (adresa sídla: ul. Strzegomska 42c, 53-611 Wrocław), základní kapitál 520 000 000,00 PLN (splacen v plné výši), zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku vedeného Okresním soudem Vratislav – Fabryczna ve Vratislavi, VI. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0000040562, DIČ: 5272046102, IČO: 012736938.
- Platební lhůta:
- V případě, že si Zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbu nebo platbu kreditní kartou, je Zákazník povinen provést platbu do 7 kalendářních dnů od uzavření Kupní smlouvy.
- V případě, že Zákazník zvolí platbu na dobírku při doručení zásilky nebo platbu na dobírku, je Zákazník povinen provést platbu při doručení zásilky.
6. Způsob, termín a náklady dodání
- Způsob, termín a náklady dodání budou s vámi dohodnuty pokaždé před uzavřením kupní smlouvy. Níže jsou uvedeny standardní způsoby a termíny dodání, které platí v případě, že mezi námi neexistují jiná ujednání.
- Dodání produktů je zpoplatněno, pokud není v kupní smlouvě uvedeno jinak. Náklady na dodání (včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné) jsou vám uvedeny v nabídce nebo při našich dohodách (pokud jsou vedeny) – vždy před uzavřením kupní smlouvy (tj. předtím, než vyjádříte vůli být smlouvou vázáni).
- Poskytujeme následující způsoby doručení:
- Dodání kurýrem, na dobírku.
- Vlastní doprava Prodávajícího včetně montáže.
- Možnost osobního odběru na adrese: Szczyrzyc 64, 34-623 Jodłownik – v pracovní dny od 7 do 15 hod.
- Dodací lhůta produktu je až 60 pracovních dnů, pokud není v kupní smlouvě uvedeno jinak. Začátek dodací lhůty produktu se počítá následovně:
- V případě, že Zákazník zvolí způsob platby bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání částky na bankovní nebo zúčtovací účet Prodávajícího.
- V případě, že Zákazník zvolí způsob platby na dobírku – ode dne uzavření Kupní smlouvy.
- V případě, že Zákazník zvolí způsob platby ve splátkovém systému – ode dne oznámení Prodávajícího věřitelem o uzavření smlouvy o úvěru se Zákazníkem, nejpozději však ode dne připsání peněžních prostředků z úvěru poskytnutého Zákazníkovi na bankovní účet Prodávajícího.
- Lhůta, ve které má být produkt připraven k odběru, je až 60 pracovních dnů, pokud není v kupní smlouvě uvedeno jinak. Začátek lhůty, kdy má být produkt připraven k odběru, se počítá následovně:
- V případě, že zvolíte platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – od data připsání částky na bankovní nebo zúčtovací účet Prodávajícího.
- V případě, že zvolíte způsob dobírky při osobním předání – ode dne uzavření Kupní smlouvy.
- V případě, že Zákazník zvolí způsob platby ve splátkovém systému – ode dne oznámení Prodávajícího věřitelem o uzavření smlouvy o úvěru se Zákazníkem, nejpozději však ode dne připsání peněžních prostředků z úvěru poskytnutého Zákazníkovi na bankovní účet Prodávajícího.
7. Reklamace
- Základ a rozsah naší odpovědnosti vůči vám v případě, že produkt, který vám byl prodán, má fyzickou nebo právní vadu (záruka), jsou definovány obecně platnými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem.
- Jsme povinni dodat produkt bez vad.
- Reklamace týkající se kupní smlouvy můžete uplatnit například elektronickou poštou (e-mailem) na adrese: reklamacje@bomstal.pl, osobně nebo písemně na adrese: Szczyrzyc 64, 34-623 Jodłownik.
- Doporučujeme použít reklamační formulář, který je k dispozici zde – Prodávajícímu to usnadní a urychlí vyřízení reklamace. Požadavky uvedené v předchozí větě mají pouze formu doporučení a nemají vliv na účinnost reklamaci podaných bez doporučeného popisu reklamaci.
- Na vaši reklamaci odpovíme neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího podání. Pokud Zákazník, který je spotřebitelem, při uplatnění práv ze záruky požadoval výměnu věci nebo odstranění vady nebo učinil prohlášení o snížení ceny s uvedením částky, o kterou má být cena snížena, a Prodávající na tento požadavek nereagoval do 14 kalendářních dnů, má se za to, že Prodávající považoval požadavek za oprávněný.
- V souladu s § 558 odst. 1 občanského zákoníku je odpovědnost Prodávajícího ze záruky za Produkt vůči Zákazníkovi, který není spotřebitelem, vyloučena.
8. Odstoupení od smlouvy
- Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem nemá spotřebitel ve vztahu ke smlouvám, (1) jejichž předmětem plnění je věc, která není prefabrikovaná a je vyrobena podle přání spotřebitele nebo slouží k uspokojení jeho individuálních potřeb; (2) ke smlouvám o poskytování služeb, pokud prodávající službu v plném rozsahu poskytl s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před poskytnutím služby Prodávajícím informován o tom, že po poskytnutí služby Prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy; (3) u nichž spotřebitel výslovně požádal, aby k němu Prodávající přijel provést neodkladnou opravu nebo údržbu; pokud prodávající poskytne další služby nad rámec služeb požadovaných spotřebitelem nebo dodá jiné výrobky než náhradní díly nezbytné pro opravu nebo údržbu, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy ohledně dalších služeb nebo Produktů; (4) u dodání digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co Prodávající informoval spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy; (5) u nichž jsou předmětem plnění produkty, které jsou po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně spojeny s jinými věcmi.
- S výhradou 8 bod 1 VOP může spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, odstoupit od smlouvy do 14 kalendářních dnů bez udání důvodu a bez vynaložení nákladů, s výjimkou přímých nákladů na vrácení věci. Pro dodržení lhůty postačí zaslat prohlášení před uplynutím lhůty. Prohlášení o odstoupení od smlouvy lze podat například: písemně na adresu: Szczyrzyc 64, 34-623 Jodłownik nebo elektronicky prostřednictvím e-mailu na adresu: reklamacje@bomstal.pl. V bodě 13 naleznete vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy, který je součástí přílohy č. 2 zákona o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet u smlouvy, při jejímž plnění Prodávající dodává věc, přičemž je povinen převést její vlastnické právo – od převzetí věci spotřebitelem nebo třetí osobou odlišnou od dopravce určeného spotřebitelem, v případě smlouvy, která: (1) se skládá z několika věcí, které jsou dodávány samostatně, ve splátkách nebo po částech – od převzetí poslední věci, splátky nebo části, nebo (2) spočívá v pravidelném dodávání věcí po určitou dobu – od převzetí první věci. U všech ostatních smluv začíná lhůta pro odstoupení běžet ode dne uzavření smlouvy.
- Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy po podání žádosti podle čl. 15 odst. 3 a čl. 21 odst. 2 zákona o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014, je povinen zaplatit za služby poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy. Výše platby se vypočítá v poměru k rozsahu poskytnutého plnění s přihlédnutím ke smluvně dohodnuté ceně nebo odměně. Je-li cena nebo odměna nadměrná, je základem pro výpočet této částky tržní hodnota poskytnuté služby.
- Ustanovení obsažená v tomto bodě 8 VOP týkající se spotřebitele se použijí od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data i na zákazníka, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá profesionální charakter, vyplývající zejména z předmětu její podnikatelské činnosti zpřístupněného na základě ustanovení o Centrálním registru a informacích o podnikatelské činnosti.
9. Mimosoudní řízení o stížnostech a opravných prostředcích a pravidla přístupu k těmto řízením
- Podrobné informace o možnosti Zákazníka, který je spotřebitelem, využít mimosoudní způsoby vyřizování reklamací a stížností, jakož i pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici na internetové stránce Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- K dispozici je rovněž kontaktní místo u předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitele (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl nebo korespondenční adresa: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varšava), jehož úkolem je mimo jiné poskytovat pomoc spotřebitelům ve věcech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
- Spotřebitel má k dispozici následující příklady mimosoudních postupů vyřizování reklamací a zjednávání nápravy:
- žádost o řešení sporu u stálého smírčího spotřebitelského soudu (více informací na: http://www.spsk.wiih.org.pl/);
- žádost o mimosoudní řešení sporu u oblastního inspektora obchodní inspekce (více informací naleznete na internetových stránkách inspektora příslušného podle místa podnikání Prodávajícího);
- pomoc okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, mezi jejíž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele (např. Federace spotřebitelů, Polské sdružení spotřebitelů). Poradenství je poskytováno mimo jiné e-mailem na adrese porady@dlakonsumentow.pl a na telefonní lince pro spotřebitele 801 440 220 (linka je v provozu v pracovní dny od 8.00 do 18.00 hodin, hovor je zpoplatněn podle tarifu operátora).
- Platforma pro online řešení sporů mezi spotřebiteli a obchodníky na úrovni EU (platforma ODR) je k dispozici na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR je interaktivní a vícejazyčná internetová stránka s jednotným kontaktním místem pro spotřebitele a obchodníky, kteří hledají mimosoudní řešení sporu týkajícího se smluvních závazků vyplývajících z kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb online (více informací naleznete na internetových stránkách samotné platformy nebo na internetové adrese Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php)
10. Ustanovení týkající se podnikatelů
- Tento bod 10 VOP a všechna ustanovení v něm obsažená jsou určena a tedy závazná pouze pro Zákazníka, který není spotřebitelem, a od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data také pro fyzickou osobu, která není spotřebitelem, uzavírající smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud je z obsahu této smlouvy zřejmé, že pro ni nemá profesionální povahu, vyplývající zejména z předmětu její podnikatelské činnosti zpřístupněného na základě ustanovení o Centrálním registru a informacích o podnikatelské činnosti.
- V případě prodlení s platbou, včetně zálohy, si vyhrazujeme právo odmítnout uzavření dalších smluv a pozastavit plnění již uzavřených smluv až do doby, než budou provedeny splatné platby, což nezakládá žádné vaše nároky vůči nám.
- Vyhrazujeme si právo odstoupit od kupní smlouvy do 30 dnů od jejího uzavření bez udání důvodu.
- Vyhrazujeme si právo jednostranně změnit cenu v průběhu plnění smlouvy z důvodu změny našich nákladů (včetně zejména nákladů na stavební materiál).
- Vyhrazujeme si právo jednostranně změnit dodací lhůtu v rámci uzavřené smlouvy.
- V případě jakýchkoli sporů vzniklých v souvislosti se smlouvou (zejména v případě změny ceny uvedené v bodě 10.4 VOP a v případě změny data plnění smlouvy uvedeného v bodě 10.5 VOP), nejste oprávněni zadržet platbu nebo její část.
- Jakmile předáme produkty dopravci, přechází na vás výhody a břemena spojené s produkty a nebezpečí náhodné ztráty nebo poškození produktů. V takovém případě neodpovídáme za ztrátu, úbytek nebo poškození produktů, k nimž dojde od převzetí produktů k přepravě do jejich doručení vám, ani za prodlení s přepravou zásilky.
- Pokud jsou vám produkty zasílány prostřednictvím dopravce, jste povinni zásilku zkontrolovat v době a způsobem obvyklým pro zásilky tohoto druhu. Zjistíte-li, že se produkty během přepravy ztratily nebo byly poškozeny, jste povinni podniknout všechny nezbytné kroky ke zjištění odpovědnosti dopravce.
- Veškeré prodlení nebo neplnění smlouvy z naší strany není důvodem k tomu, abyste odstoupili od smlouvy nebo požadovali náhradu vzniklé škody nebo jiné rovnocenné platby, pokud bylo neplnění nebo nesprávné plnění smlouvy způsobeno faktory, za které neodpovídáme a na kterých jsme se nepodíleli.
- Odpovědnost Prodávajícího vůči Zákazníkovi, bez ohledu na její právní základ, je omezena – jak v rámci jedné pohledávky, tak i u všech pohledávek celkem – na výši zaplacené ceny a nákladů na dodání podle kupní smlouvy, nejvýše však na částku jednoho tisíce PLN. Omezení částky uvedené v předchozí větě se vztahuje na všechny nároky Zákazníka vůči Prodávajícímu, a to i v případě neuzavření kupní smlouvy nebo v případě, že s kupní smlouvou nesouvisí. Prodávající odpovídá vůči Zákazníkovi pouze za typické škody předvídatelné v době uzavření smlouvy a neodpovídá za ušlý zisk.
- Veškeré spory vzniklé mezi námi a kupujícím budou předloženy soudu příslušnému podle sídla Prodávajícího.
11. Závěrečná ustanovení
- Smlouvy uzavírané s Prodávajícím se uzavírají v polském jazyce.
- Ve věcech, které nejsou upraveny těmito VOP, se použijí obecně platná ustanovení polského práva, zejména: občanský zákoník; zákon o poskytování elektronických služeb ze dne 18. července 2002 (zákon č. 144/2002, položka 1204 Sb. ve znění pozdějších předpisů); zákon o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014 (zákon 2014, položka 827) a další příslušná ustanovení obecně platných právních předpisů.